جواد افتاده، فعال حوزه روابطعمومی و تبلیغات که به مناسبت در پیش بودن ششمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی سخن میگفت، با بیان این مطلب ادامه داد: کسبوکارها و سازمانها در دنیای امروز بدون انجام تبلیغات نمیتوانند به موفقیت دست پیدا کنند و به عبارتی دیگر تبلیغات به عنوان یکی از ملزومات ارتباطات یکپارچه بازاریابی، از بالاترین درجه اهیمت در زمینه جذب مخاطب برخوردار است.
وی ادامه داد: اگر یک سازمان بهترین محصولات یا خدمات را ارائه دهد اما نتواند آن را به مشتریان خود معرفی کند، به هیچ عنوان آن محصول یا خدمت دیده یا شنیده نمیشود و مخاطبان از آنها استفاده نخواهند کرد.
افتاده در ادامه با اشاره به لزوم بکارگیری رسانه مناسب در افزایش اثربخشی تبلیغات یک سازمان گفت: در حال حاضر بکارگیری ترکیبی از رسانهها به عنوان اصلیترین راهبرد در این زمینه مدنظر قرار دارد و سازمانها میبایستی با درک این موضوع نسبت به استفاده همزمان از رسانههای آنلاین و آفلاین بهمنظور اثرگذاری هر چه بیشتر بر جامعه مخاطب خود اقدام نمایند.
وی ادامه داد: همچنین نقاط تماسی که پیام سازمان از طریق آنها به مشتری انتقال مییابد باید متناسب با رفتار و استفاده مخاطبان باشد تا بتوان آنها را فعال و به بهترین شکل مورد استفاده قرار داد.
افتاده در انتها با اشاره به نقش و کاربرد استفاده از شعار مناسب در تبلیغات یک سازمان گفت: شعار تبلیغاتی با کپی تبلیغاتی متفاوت است. اصولا در حال حاضر کمتر از شعار تبلیغاتی برای کمپینها استفاده میشود و سعی میشود برای هر کمپین متناسب با چشمانداز سازمان یک کپی در نظر گرفته شود، بخصوص که در حال حاضر با توجه به گسترش رسانههای اجتماعی کپیهایی که در قالب هشتگ قرار میگیرند از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به عبارتی امروز، این هشتگها هستند که تبدیل به کپی و شعار تبلیغاتی شدهاند.
جواد افتاده، فعال حوزه روابطعمومی و تبلیغات
استفاده همزمان از رسانههای آنلاین و آفلاین موجب افزایش اثربخشی تبلیغات خواهد شد
