مازیار ناظمی، رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان در آستانه برگزاری پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی با بیان این مطلب افزود: با توجه به این موضوع که تمامی اقدامات و فرآیندهای یک سازمان اعم از ارایه خدمات، تولید محصولات و محتوای متنوع، دستاوردهای علمی و یا سایر موضوعات دیگر، در راستای ارتقای حس رضایتمندی مشتری و در نهایت کسب سود مالی و یا معنوی به وقوع میپیوندد، بازاریابی محتوا برای محصولات در کنار تعیین استراتژی صحیح برای این نوع از بازاریابی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
ناظمی ادامه: در بازاریابی محتوا تولید محتوای مناسب نیازمند در نظر گرفتن شرایط رقابتی و تحولات بازار سرمایه و تطبیق آن با شرایط روز جامعه است تا در جذب هر چه بیشتر مخاطبان جدید و نگه داشتن مشتریان قدیمی موثمرثمرتر باشد.
وی با اشاره به نقش روابطعمومیها در بازاریابی محتوا گفت: بدون شک در این راه بخش روابطعمومی سازمان میتواند با در نظر گرفتن اطلاعات کاملی که از شرایط سازمان متبوع خود دارد، ضمن دریافت بازخوردهای بیرونی و نقطه نظرات مخاطبان، در تعیین استراتژی و روشهای اجرای بازاریابی محتوا نقش کلیدی را ایفا کند.
رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان در پایان از شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزارها در بازاریابی محتوا نام برد و افزود: با توجه به این موضوع که استفاده از متن، تصویر و فیلم یکی از متداولترین روشهای مرسوم در بازاریابی محتوا بهشمار میروند و همچنین با در نظر گرفتن این مهم که امروزه رسانههای اجتماعی به جزء لاینفک زندگی افراد جامعه مبدل شدهاند، استفاده هوشمندانه از این رسانهها به سبب امکان ارایه مدیاهای مختلف و متنوع، میتواند علاوه بر جلب نظر هر چه بیشتر مخاطبان، باعث خلق ارزش در بازاریابی محتوا شوند.
لازم به ذکر است پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی با موضوع اصلی اثرگذاری و اثرپذیری در رسانههای اجتماعی، یازدهم شهریورماه سالجاری برگزار خواهد شد.
علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس میتوانند با مراجعه به وبسایت www.i-pr.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۸۸۸۰۷۴۵۳ نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.
مازیار ناظمی
بکارگیری رسانههای اجتماعی خلق ارزش در بازاریابی محتوا را بهدنبال خواهد داشت
