در ابتدای این مراسم سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس ستاد برگزار هفته روابطعمومی و دبیرکل کنفرانس روابطعمومی و صنعت به بیان چرایی انتخاب مدیران ارشد حامی روابطعمومی و اهدای مدال زرین به آنها توسط دبیرخانه دائمی کنفرانس روابطعمومی و صنعت پرداخت و گفت: هر جا که مدیر ارشد از روابطعمومی حرفهای و متخصص دستگاه خود حمایت کرده، مدیر و کارشناسان روابطعمومی آن سازمان توانستهاند در ایفای نقش خود موفق عمل کنند.
وی قدرشناسی از مدیران ارشد حامی روابطعمومی را از سیاستهای این دبیرخانه دانست و گفت: در بررسیهای بعمل آمده توسط دبیرخانه، دکتر مهدی کرباسیان به دلیل توجه خاص به رعایت حقوق مخاطبان سازمانی و اعتماد و اعتقاد به کارکردهای اثربخش روابطعمومی، مناسب دریافت مدال زرین روابطعمومی کشور در سال ۱۳۹۲ تشخیص داده شدند.
همچنین دکتر ولیالله سیف، مدیرعامل بانک کارآفرین نیز که خود در سال گذشته موفق به دریافت این مدال شده بود گفت: این حرکت، حرکتی زیبا و ماندگار خواهد بود و امیدوارم روابطعمومی تمامی وزارتخانهها و سازمانها با رعایت حقوق مراجعین، به تسهیل ارتباط بین مردم و سازمان متبوع خود بپردازند.
وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر مهدی کرباسیان گفت: انصافاً ایشان شخصیتی ارتباطی و مؤثر داشته و همواره از حرکتهای آگاهیبخش در سازمانهایی که مسؤولیت داشتهاند حمایت کردهاند.
دکتر کرباسیان نیز در سخنان خود ضمن سپاسگزاری از حسن ظن برگزارکنندگان کنفرانس روابطعمومی و صنعت، گفت: قطعاً این اقدام شما، یک حرکت نمادین برای فرهنگسازی در حیطه روابطعمومی است نه یک تقدیر براساس سلیقهای خاص ودرمورد فردی خاص، زیرا بی شک مدیران پرسابقه و ارزشمند بسیاری درکشور ما- چه خارج از عرصههای اجرایی وچه بعضاً در مشاغل اجرایی – سزاوار چنین تقدیرهایی می باشند.
وی با ذکر این عبارت مشهوراز یکی از اساتید برجسته روبطعمومی که روابطعمومی هرسازمان، لایق مدیریت همان سازمان است گفت: میتوان چنین استنباط کرد که میزان موفقیت یا ناکامی یک سازمان درزمینه تعامل با مخاطبان و مردم، بستگی جدی با میزان کارآمدی آن سازمان در عرصه ارتباطات اجتماعی دارد .
دکتر کرباسیان ادامه داد: درواقع توجه همه جانبه به ارتباطات اجتماعی یکی از تکالیف اصلی مدیریتهاست که میزانی ازآن به روحیات وتلاشهای حرفه ای وتخصصی مدیریت سازمان برمی گردد و بخش دیگر آن مربوط به برنامهریزی ارتباطی هوشمندانه برای همراهسازی افکارعمومی و اعتمادسازی با آنهاست.
وی برنامه محوری و خودداری از روزمرهگی و خردهکاری را از الزامات موفقیت سازمانها در امور روابطعمومی
دانست و گفت: استفاده از نیروهای متخصص و مجرب در امورارتباطی و رسانهای، اطلاعرسانی شفاف، واقعبینانه و بدون اغراق ازبرنامهها،عملکرد و مسایل سازمان، متانت، درستگویی، منطقگرایی وقدرت اقناع در برابر افکارعمومی، سنجش مستمر افکار مخاطبان ازراههای علمی و انتقال به موقع انتظارات و مطالبات مردم به مدیریت و سازمان، تعامل مناسب باتشکلهای صنفی و نهادهای مدنی و گروههای مرجع برای انتقال نظرات سازمان به مخاطبان وآگاهی از انتظارات ودیدگاههای آنها از سوی دیگر، حترام به حقوق مردم برای کسب اطلاعات همهجانبه درباره سازمان و خودداری از پنهانکاری و یا انتشار اطلاعات ناقص و یا نادرست و فراهم کردن امکان تعاملات و ارتباطات مستقیم و رودرو با مخاطبان و ارباب رجوع درحدامکان از دیگر الزامات دستیابی به این موفقیت در روابطعمومی سازمانهاست.
در این مراسم که با حضور جمعی از استادان و مدیران روابط عمومی برگزار شد هر یک از حاضران به ذکر ویژگیهای ارتباطی دکتر مهدی کرباسیان در طول سالها مدیریتش در دستگاههای اجرایی مختلف پرداختند.
پروفسور حسامالدینبیان، دکتر احمد روستا، دکتر محمد صحفی، دکتر داود زارعیان، جواد قاسمی، ناصر بزرگمهر، ابراهیم رستمیان مقدم، ناصر رزاقمنش، دکترمحمود ترابیان، یعقوب مشفق، مصطفی درویشی، علیرضا امیرپور، امیرعباس تقیپور، امیر لعلی، علی شوقی بنام، بهروز تقیپور و سید مهدی محمدی به همراه جمعی از مدیران شرکتهای وابسته به گروه سرمایهگذاری خوارزمی از استادان و فعالان حوزه ارتباطات، تیلیغات و روابطعمومی حاضر در این مراسم بودند.
http://prconference.ir/?p=2529