تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی
حوزه : سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک
شماره : 11903
تاریخ : ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷ :: ۱۵:۲۵
دکتر حبیب‌الله معظمی، پژوهشگر و مدرس ارتباطات « قبل و بعد »؛ درنکوداشت فریدون وردی‌نژاد مدیر رسانه‌ای که فراموش نمی‌شود دکتر حبیب‌الله معظمی، پژوهشگر و مدرس ارتباطات به مناسبت در پیش بودن مراسم تجلیل از 30سال فعالیت علمی و عملی دکتر فریدون وردی‌نژاد در حوزه ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی به بیان برخی از خصوصیات ایشان پرداخته است.

  متن این پیام به شرح زیر است؛ نوشتن در مهلت دو سه روزه برای یک یک دهه مدیریت رسانه‌ای موفق کارسخت است. کاش فرصت بیشتری می‌بود اما در هرحال؛ 1- هدف اصلی من از نگارش این سطور؛ الف- کمک به نهادینه‌سازی فرهنگ قدرشناسی از افراد (آن هم در هنگامی که در حیات بسر می‌برند) ب- ترویج الگوهای اجتماعی برای تقویت ارزش‌ها ج- نوشتن دربارۀ و قدردانی از مدیران موفق رسانه‌ای که درجامعه ما رویه نیست و امری نامانوس است و در تاریخ ما هم شاهد مکرر بوده است که خدومان ملت و مدیران رسانه‌ها به جای ممنونیت، با اخم و میل و درفش روبرو بوده‌اند، اقدامی قابل اعتنا و احترام است. 2-من دستکم به اعتبار حکم کارگزینی؛ می‌توانم مدعی راوی زنده بودن بیش از سه دهۀ حضور پیوسته در ایرنا و به تبع آن تحولات و وضعیتش باشم. دکتر فریدون وردی‌نژاد هنگامی پا به ایرنا گذاشت که من دوره کارشناسی ارشد را می‌آغازیدم و همان موقع سردبیر یکی از بخش‌های آن بودم پس می‌توانم مدعی باشم که در دهه هفتاد شمسی بر ایرنای تحت مدیریت او چه رقم خورد. نوشته من برآمده از مشاهدات عینی است. به‌عبارتی روایتی مبتنی بر تجربه است. همچنین تغییر تصاویری است که در ذهن من از آن ایام نقش بسته است به کلماتی است که اینک شما می‌شنوید یا می‌خوانید. « آنِ» وردی‌نژاد: بر این اساس من ایرنا را به «قبل و بعد از وردی‌نژاد» تقسیم‌بندی می‌کنم. طبق سنت علمی– مطالعات تاریخی، در تقسیم‌بندی‌هایی از این دست که تاریخ به قبل و بعد از یک فرد یا یک پدیده تقسیم می‌شود، فضای آن دوره معین که موجب شکاف زمان و تاریخ و عدم تداوم گذشته می‌شود، بعدها هم تحت تاثیر آن فرد و پدیده ادامه پیدا می‌کند اما این فضا یعنی فضای دوره وردی‌نژاد در ایرنا بعدها تداوم نیافت و به قول جورجو آگامبن یک «آن» بود و ناپیوسته. آگامبن فیلسوف منتقد و رادیکال چپ معاصر معتقد به ناپیوستگی زمان و کنار هم قرارگرفتن «آنات (آن‌ها)» (یا دم‌ها و لحظه‌ها) است. دوره وردی‌نژاد در ایرنا خاص است یک آنِ ویژه است که نه با گذشته و نه آینده پیوند نخورد چون متفاوت از قبل بود و در بعد هم تداوم نیافت و به این خاطر مثالی شده است. 3- رضایت، وسعت، قدرت این سه مفهوم درکنار هم ممکن است به اشتباه دستاورد اقتصادی را به ذهن متبادر کند (این سه مفهوم تبلور و تجلی دوره مدیریت فریدون وردی‌نژاد در ایرناست) ابداً چنین نیست به عکس و یا تکمیل آنچه عمدتاً از دوره مدیریت وی ذکر می‌شود که در قالب دستاورد اقتصادی-توسعه‌ای (توسعه بخش‌ها و ایجاد متعلقات جدید برای ایرنا و یا رفاهیات و مسائل حقوقی پرسنل این سازمان) خلاصه می‌شود؛ در دوره مدیریت ایشان رضایت شغلی عمومی به عنوان امری روانشناختی-انسانی- بهره‌ورانه در ایرنا به اوج خود رسید و می‌دانیم که رضایت شغلی چه اندازه در بهره‌وری و احساس مسوولیت و کار حرفه‌ای مسوولیت شناسانۀ موثر، تاثیر دارد. و منظور از وسعت در اینجا نه صرفاً توسعه و وسعت سازمانی بخشیدن به ایرنا و آن را صاحب روزنامه کردن (برای نخستین بار دولت در نظام سیاسی مدرن ایران و به‌خصوص براساس ساخت نظام سیاسی بعد از انقلاب که دولت به رسانه نیازمند است، بطور رسمی و علنی صاحب روزنامه و تریبون عمومی خود شد) و نیز دانشکده خبر کردن و... نیست بلکه آن مفهوم و معنایی از «وسعت» است که با وسعت نظر وی و شمولیت حداکثری، بیشترین بهره را از هر نیروی انسانی علاقمند به کار در این رسانه برد. حاصل آن رضایت و وسعت نظر، و مدیریت ذاتی دکتر وردی‌نژاد ایرنایی ساخت، کار آمد و در معادلات تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور، مورد نیاز، که از اینجا بود که رسانه و یا همان ایرنا، قدرت یافت و رسانه خود قدرت شد و تجلی نفوذ کلام شد. درست به مثابه همان‌هایی که در ادبیات و نظریه‌های ارتباطات گفته می شود.

© 2019 تمام حقوق این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس‌های روابط عمومی محفوظ می باشد.