تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی
حوزه : اخبار هشتمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت, چهاردهمین همایش روابط عمومی الکترونیک
شماره : 12756
تاریخ : ۲۶ فروردین, ۱۳۹۸ :: ۱۲:۴۶
بهروز راعی عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی مطالعه و بررسی پدیده ارتباطات و کارکردهای آن به عنوان یکی از وظایف روابط‌عمومی‌ها بسیار ضروری است روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با بکارگیری و استفاده صحیح از رسانه‌های مختلف گام‌های مهمی در راستای ارتقای سطح آموزش مخاطبان و کارکنان سازمان بردارند.

بهروز راعی عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی با بیان این مطلب افزود: با گسترش و نفوذ روزافزون ابزارهای نوین اطلاعاتی در تمامی سطوح سازمان‌ها و جوامع، این حقیقت به‌خوبی اثبات شده است که از نظر کارکردهای آموزشی رسانه‌ها سهم و نقش قابل ملاحظه‌ای در انتقال مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در میان جوامع دارند. وی ادامه داد: در واقع با ظهور وسایل ارتباط جمعی پیشرفته، فرایند آموزش از انحصار مدرسه و آموزشگاه خارج و جهان پهناور به عرصه آموزش تبدیل شده است. راعی در ادامه با بیان اینکه در این فرایند وسایل ارتباط جمعی محدودیت‌هایی از قبیل مکان و زمان، محدودیت‌های سنی و محدودیت‌های اقلیمی را از میان برداشته‌اند ادامه داد: رسانه‌های گروهی با کارکرد خود و با استفاده از دو عنصر اطلاعات و پیام، به‌صورت امواج صوتی و تصویری بر افکار و اذهان افراد جامعه اثر می‌گذارند و به کنش‌های و رفتارهای اجتماعی آن‌ها جهت می‌دهند. عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی ادامه داد: با توجه به موارد مطرح شده می‌توان اذعان کرد که امروزه حیات سازمان‌ها علی‌الخصوص بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی تحت تاثیر رسانه‌های گروهی قرار گرفته و با توجه به این واقعیت مسلم که پیام‌های رسانه‌ها هرگز از جنبه‌های سازنده و مخرب خالی نیست، مطالعه و بررسی پدیده ارتباطات و کارکردهای آن به عنوان یکی از وظایف روابط‌عمومی‌ها بسیار ضروری است. وی بر ایجاد و گسترش پایگاه‌های روابط‌عمومی و ارتباطات در واحدهای اقتصادی تاکید کرد و گفت: ارتقای جایگاه روابط‌عمومی و استفاده از تکنولوژی در عصر نوین، به‌منزله دیدگاه ژرف و نگاه عمیق به خواسته‌های مشتریان و برآیند نیاز واقعی جامعه است. راعی افزود: ارتباطات، تعامل و تفاهم، جلب رضایتمندی از طریق تولید کیفی و خدمات به روز، ایجاد شبکه‌های تسهیل در عرضه و دریافت دیدگاه‌ها و پذیرش انتقادات، موجب بقا و دوام هر سازمانی خواهد بود که از پتانسیل عظیم هنر ارتباطات به‌عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان بهره گرفته است. وی ادامه داد: روابط عمومی و ارتباطات همگام با رسانه و ابزارهای نوین ارتباط جمعی، در عصر کنونی، در خط مقدم روابط اجتماعی و اقتصادی جامعه بوده تا آنجا که دولت برای تحقق شعار سال و اهداف کلان چشم انداز توسعه کشور و همچنین بخش خصوصی برای رونق تولید و رفع موانع و گلوگاه‌ها و اعتلای کسب و کار نیازمند رسانه به‌عنوان تریبون صادق جامعه از رفتارها، کنش و واکنش‌ها و واحد روابط عمومی برای ارزیابی، تحلیل، آسیب‌شناسی، تقویت تسهیل عرضه خدمات به جامعه باشد. راعی در پایان با اشاره به پیوند میان روابط‌عمومی و رسانه، به عنوان پیوندی عمیق و ناگسستنی افزود: غافل شدن روابط‌عمومی‌ها از ظرفیت عظیم رسانه‌های جمعی و عدم بکارگیری امکانات آنها در حوزه‌هایی همچون اطلاع‌رسانی، آموزش و... منجر به شکست فعالیت‌های روابط‌عمومی و در نهایت سازمان خواهد شد، حال آنکه رسانه‌ها نیز در صورت عدم بکارگیری اطلاعات و اخبار روابط‌عمومی در حوزه‌های مختلف، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را به درستی انجام نداده و مخاطبان بی‌شماری را از دست خواهند داد.

© 2019 تمام حقوق این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس‌های روابط عمومی محفوظ می باشد.