تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی
حوزه : پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک
شماره : 5839
تاریخ : ۱۶ آبان, ۱۳۹۶ :: ۱۲:۴۴
ارتقاء جایگاه روابط عمومی های استان در روند توسعه خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین حیدری ،امام جمعه موقت اهواز ،با تاکید بر نقش مهم روابط عمومی در هر سازمان گفت : روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان می توانند در امر اطلاع رسانی بسیار خوب عمل کنند. رئيس مجمع نمايندگان استان خوزستان نیز گفت: كاركرد ارتباطات، روابط عمومي و پيام رساني در تمامي عرصه ها داراي ابعاد زيادي است كه در افزايش روند توسعه استان خوزستان تاثيرگذار است. مصطفي مطورزاده افزود: ايجاد روحيه پرسشگري و مطالبه حقوق مردم با ابزار مختلف و منطقي در استان يا منطقه از طريق رسانه ها و روابط عمومي ميسر مي شود. وي تصريح كرد: تحولات شگرف در حوزه ارتباطات و بمباران اطلاعاتي و اطلاع‌رساني، بشر را به شدت درمانده و متحير ساخته است. نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اينكه 85 درصد درآمدهاي ارزي كشور در استان تامين مي شود با اشاره به سفر سوم هيئت دولت به خوزستان و اظهار نظر رئيس جمهوري مبني بر ارائه تابلوي افتخارات دولت دهم به عنوان دولت كارآمد در اين استان گفت: خوزستان به عنوان محور عدالت دولت قرار خواهد گرفت و اين خطي كه دولت به مدت 4 سال ترسيم كرده ،مي تواند از بزرگترين خدمات كشور به استان باشد كه نياز است روابط عمومي ها و رسانه ها از طريق ابتكار و خلاقيت اين اظهار نظر را تذكر داده و پيگيري نمايند. وي با تاكيد بر تكريم و ارزش‌گذاري روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي گفت: نبايد به روابط عمومي به عنوان يك كار حاشيه اي نگاه كرد. در همين حال وظيفه روابط عمومي هر دستگاه و نهاد اطلاع‌رساني شفاف از عملكردها مي باشد. مطورزاده در عين حال بر تقويت رسانه هاي مكتوب و غيرمكتوب محلي تاكيد كرد و افزود: رسانه ها بخشي از زنجيره حاكميتي مردم و كشور و موجب جلوگيري از انحرافات هستند كه بايد تكريم شوند. معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان نيز در اين همايش يكي از وظايف روابط عمومي ها را ايجاد هويت در جامعه عنوان و بر نيازمندي تلاش و كار فراوان براي رسيدن به اين مهم تاكيد كرد. سيد علي پورموسوي از رسانه ها و روابط عمومي ها خواست اين توانايي را در خود ايجاد كنند، چراكه نقش اين بخش در ايجاد وحدت و نزديكي بين‌دستگاهي موثر است. وي تصريح كرد: تمدن بايد نو به نو و پيوسته به جامعه الگو و نماد ارائه دهد تا اسوه از خود به جاي بگذارد و روابط عمومي ها و رسانه هاي مي توانند هدايتگر اين موضوع باشند. وي به وحدت و همدلي، حركت در مسير با هم بودن و همگرايي در كارها تاكيد كرد و افزود: تمام مجموعه هاي رسانه و روابط عمومي بايد اين توانايي را ايجاد كنند تا اختلافي بين رسانه و روابط عمومي ايجاد نشود و همگي براي اعتلا و توسعه خوزستان تلاش كنند. پورموسوي بر خريد ايده هاي نو براي توسعه آينده استان تاكيد كرد و افزود: بايد بانك اطلاعاتي براي نگهداري اين ايده ها در استان ايجاد شود تا در اختيار مديران قرار گيرد. وي همچنين بر بها دادن به جايگاه روابط عمومي ها در استان تاكيد كرد. مديركل امور استان‌ها و سنجش افكار روابط عمومي وزارت كشور نیز با بيان اينكه در شهرهاي بزرگ و كلان‌شهرها نيروهاي روابط عمومي دستگاه‌ها تا حدود 10 نفر باشد، به طرح كوچك‌سازي دولت اشاره كرد و گفت: اين طرح ديوار مقاومي در مقابل ارتقاي نيروي انساني روابط عمومي‌هاست كه نياز به دفاع با دلايل محكم دارد. وي افزود: البته ديدگاه رسانه‌اي وزير كشور با حمايت دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند اين مسئله را تحقق بخشد. وي همت، مكاتبه و مطالبه و تداوم ارتباط روابط عمومي‌هاي دستگاه‌ها را بسيار ضروري دانست اظهار اميدواري كرد: با نظريابي و انعكاس آنها به تهران بتوان مشكلات اين قشر حل شود. شمس اذعان داشت: با توجه به تعاريف زيادي كه براي اين پست شده بايد جايگاه روابط عمومي تغيير كند و روابط عمومي دستگاه‌ها خود بايد با انعكاس مسائل به اين روند كمك كنند. وي ملاك عمل كار روابط عمومي براي جذب نيرو، جايگاه و ورود افراد به اين عرصه را آيين‌نامه موجود عنوان كرد و گفت: دستورالعمل‌هاي جديدي نيز بايد براي اين آيين‌نامه تدوين شود. شمس تصريح كرد: شان هر دستگاه، روابط عمومي آن است و دستگاه‌هاي قوي روابط عمومي قوي هم دارند. وي با اشاره به اينكه از روابط عمومي‌ها بايد حمايت شود گفت: بايد با تخصيص اعتبارات به روابط عمومي از اين نهاد بسيار مهم حمايت شود. اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه بايد بخشي از اعتبارات عمراني در استان به روابط عمومي‌ها اختصاص يابد گفت: در استاني مانند همدان يك درصد از اعتبارات عمراني استان به روابط عمومي‌ها اختصاص يافت و اين امر باعث رشد سطح كمي و كيفي روابط عمومي‌ها شد. سرپرست روابط عمومي استانداري خوزستان نيز در اين همايش به توانمندي بالاي روابط عمومي‌هاي استان و ظرفيت نقش آفريني در توسعه استان اشاره كرد و افزود: يكي از اهداف اين همايش تاكيد بر توانمندي روابط عمومي هاي دستگاه‌هاي اجرايي در توسعه خوزستان است. رسول صالحي بر ايجاد يك نگاه نو در بين مسئولان استاني و كشوري نسبت به جايگاه روابط عمومي فراتر از يك بنگاه تاكيد كرد و افزود: با توجه به روند پرشتاب توسعه استان به عنوان يكي از استان‌هاي مهم كشور ضرورت دارد كه با يك حركت دقيق و گسترده روابط عمومي را بيش از پيش فعال سازيم. دبير همايش روابط عمومي‌ها و توسعه خوزستان اضافه كرد: استفاده از ابزارهاي نوين اطلاع‌رساني با حمايت صميمانه و دلسوزانه مسئولان مي تواند اين مهم را تحقيق دهد. صالحي يكي از پايه هاي روند توسعه استان در حوزه روابط عمومي را همگرايي و همكاري عنوان كرد و افزود: اين همايش به دنبال تغيير نگاه‌ها به استان خوزستان است تا بيش از اين در كنار نام خوزستان واژه هائي همچون محروميت و جنگ‌زدگي قرار نگيرد و با تكيه بر توانمندي روابط عمومي ها در كنار خوزستان از واژ‌ه‌اي همچون استان توسعه‌يافته نام برده شود. گفتنی است در این همایش اساتید برجسته علوم ارتباطات همچون دکتر عاملی دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران و دکتر بشیر رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) در خصوص (روابط عمومی همه جا حاضر) و (روابط عمومی و ارتباطات فعال) سخنرانی کردند

© 2018 تمام حقوق این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس‌های روابط عمومی محفوظ می باشد.